torsdag 29 november 2012

Mormorsrutan Till Kudden är Klar, Mönster

Så där nu är hela mormorsrutan klar som ska bli en framsida till en kudde. Den är virkad i bomullsgarn och jag har använt virknål nr 3, rutan har 18 varv och blev 33x 33 cm stor. Mönster till rutan har jag här på bloggen, virka som en vanlig ruta men gör den stor. Mellan varje stolppar på långsidorna har jag 1 lm och i hörnen har jag virkat 3 lm. Nu ska jag bara sy ett bakstycke så är den klar, återkommer med en bild när kudden är klar.

Dagens bästa: att äta middag tillsammans :)

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger! Spännande att se resultatet sen!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Spännande att få se slutresultatet!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tänk vad mycket fint det går att göra med mormorsrutor !!
    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  4. Hej på er, det kommer förstås en bild på den färdiga kudden om några dagar och håller verkligen med Ulla om att mormorsrutorna är roliga att virka.
    Ha en bra fredagskväll, Karin

    SvaraRadera