söndag 4 november 2012

Kudde Med Virkade Afrikanska Blommor



Äntligen fick jag till några bilder på min kudde. Kudden är virkad med rutor/blomma som heter afrikansk blomma.

Mönster till Afrikanska blomman finns på min blogg och den är helt klart beroendeframkallande att virka. Man  börjar med att virka mittenpricken och sedan blombladen. Efter det är det dags för kanten runt om och sedan ytligare en kant som jag virkade brun på mina blommor. Hur jag gjorde när jag virkade ihop alla blommor kan man klicka här för att se.

Hur själva kudden har växt fram lite med utförligt kan man följa under etiketten virkade rutor här på bloggen.



15 kommentarer:

  1. Vilken fin kudde! Önskar att jag kunde virka..
    /Anneli

    SvaraRadera
  2. Som ett konstverk!
    Kram från Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Blir glad av att titta på kudden, superfin // Ulla

    SvaraRadera
  4. En helt underbar kudde i så fina färger.
    Man blir så glad när man ser den :)
    Annika

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad glad jag blev när ni skriver så snällt till mig om min färgglada höstkudde, ja den blev jag nöjd med. Den är stor och mjuk och passar perfekt bakom ryggen i tv-hörnet. Karin

    SvaraRadera
  6. Så himla fint med virkade kuddar :)

    SvaraRadera
  7. Jösses vad fin!!!!!!!! Duktig du är :)

    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  8. Fin blogg du har själv. Vad duktig du är på att virka

    SvaraRadera
  9. Va mycket fint du gör. Gillar verkligen kudden, både mönster och färger, vilket jobb! /Maria

    SvaraRadera
  10. Tackar tackar till er för snälla kommentarer :)

    SvaraRadera
  11. Väldigt väldigt fin!!! En sån vill jag också göra! Kram Hannah

    SvaraRadera
  12. Hej H! Du som är så duktig på att virka, det är ju bara att sätta igång. Blommorna är roliga att virka så din kudde kommer att bli supersnygg Kram K

    SvaraRadera
  13. Verkligen fin, riktigt vacker faktiskt och du har helt rätt i att det är beroendeframkallande att virka dessa små rutor.

    SvaraRadera
  14. Den kudden är verkligen jättefin!
    Imponerad Cia

    SvaraRadera