fredag 1 mars 2013

Mönster På Virkade Kulor

Virkad små kulor kan man använda till en massa rolig saker. Skallra som jag precis har gjort, sätt i ett snöre så har man en dekoration till påskris eller till julgranen, eller kanske piffa till den lite så det blir en liten kyckling.


Virka så här till mina kulor som blir 4 cm i diametern.
Virka 6 fm i em magisk ring
Varv 1: 2 fm i varje maska (12)
Varv 2: 1 fm, 2 i nästa, varvet ut (18)
Varv 3: 2 fm, 2 i nästa, varvet ut (24)

Varv 4: - 6: fm, varven ut

Varv 7: 2 fm, 2 tillsammans, varvet ut (18)
Varv 8: 1 fm, 2 tillsammans, varvet ut (12)
Stoppa kulan

Varv 9: virka 2 maskor tillsammans, varvet ut (6)
Avsluta genom att virka 2 maskor tillsammans tre gånger, sy ev. ihop det lilla hålet med ett litet stygn och fäst tråden.

I morgon får ni se vad jag ska ha mina virkade kulor till, ha en bra fredagskväll.

2 kommentarer:

  1. Det blir spännande. Babyleksak, kattleksak, prydnad eller något helt annat. Kanske påskpynt? Idag är imorgon så snart får jag veta. ;)

    SvaraRadera