tisdag 19 mars 2013

Virkade Ägg och Virkade Äggvärmare


Sista virkningen förra året på min påskpysselvecka var den här lilla äggvärmaren som blev riktigt söt. Mönster finns här. 

Förra påsken virkade jag ägg som jag sedan hade som dekoration. Har sett att det mönstret har kommit upp på min mest klickade lista så ni har nog hittat det redan. Här är mitt mönster till  de virkade äggen.



Gjorde även en annan variant på äggvärmare med pärlor som hänger ner, lite kuligt sådär :) Mönster till den är här
I dag är det en dag när jag fryser, funderar på att leta redan på en halvstickad mössa som ska ligga här någonstans, för vädret ser ju inte så kul ut. Har tänkt att virka någonting gulligt till påsk i år också så det får nog före.

10 kommentarer:

  1. Vad fina och gulliga de är. ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag har också ägg på min blogg idag, men innehållet i mina har vi redan ätit
    upp! Puss från Melody!

    SvaraRadera
  3. Äggen är riktigt lätta att virka och jag har redan gjort flera av ditt mönster :) fast jag har gjort ben till mina ägg så det har blivit "äggfotingar".

    Tack för en härlig och bra blogg!
    /Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Vad kul att du har kunnat ha nytta av mitt mönster. Roligt med en äggfoting skulle varit roligt att se dom. Vill du att jag visar dom på min blogg skicka en bild på mailen. Karin

      Radera
  4. Så mycket fint du gör.
    Äggvärmaren med pärlor var tuff.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad mycket påskfint du har virkat!
    Det där med äggvärmare vore nåt för mig, jag hatar när äggen kallnar ;)
    Kramis Suss

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga äggvärmare riktigt söta .

    SvaraRadera
  7. Så fina....
    Sv. Tack för din komm, ja det ska bli kul att börja jobba... Lite pirrigt!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Ser ut som de ligger o parar sig. Men för tidigt väl?

    SvaraRadera
  9. Jag er din skrärrade söta med brunt hår blå mage är bäst!!

    SvaraRadera