torsdag 5 december 2013

Lucka 5, Superenkla Hjärtan, Som Alla Fixar :)


Mycket enklare än så här kan nog inte ett julpyssel bli :) Behöver nog inte ens skriva hur jag gjort utan det räcker med bilder tror jag.


Men i fall att: Plocka rött fleecetyg, taggsax, något garn till upphängningen, lite vadd, bjällror och ett ritat hjärta. 
- Lägg fleccetyget dubbelt med rätsidan ut, nåla ihop och rita av hjärtat. 
- Stick in garnet (hängaren)
- Sy längst med markeringen med smal zickzack men lämna ett hål förr stoppning
- Stoppa hjärtat och lägg i några bjällror,går ju bra utan också förstås :)
- Sy ihop hålet
- Klipp runt hjärtat med taggsax, försiktigt vid bandet/upphängningen
- Klart!


Nu är det bara att dekorera med lite "bling" på om man vill.

6 kommentarer:

  1. Söta små hjärtan! Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag har inte någon taggsax men jag har sytt några hjärtan ändå!! Sytt för hand med langettstygn.
    Så fina du har gjort! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå! Det blev säkert också jättefint, vem vet du kanske kan önska dig en taggsax av tomten :) De är ganska bra att ha ibland tycker jag. Ha en riktigt fin helg i blåsten Karin

      Radera
  3. Fina hjärtan! Kanske blir ett bra pyssel med barnbarnen nån gång.

    SvaraRadera
  4. Så fina hjärtan! Ha en fortsatt trevlig fredag och en underbar helg! kram Nina

    SvaraRadera