lördag 7 december 2013

Lucka 7, Hyacint Med Mossa


En stor hyacint med ett täcke av mossa som jag dekorerat med silvertråd, vita pärlor och några kvistar gran och lingon. Har sett liknade på flera bloggar och jag har verkligen tyckt att de blir så himla fina så idag bestämde jag mig för att göra ett försök.


Alltså blev det en tur till skogen idag för att leta lite mossa under snön :) hade varit bättre med vanlig grön tät mossa men det var svårt att hitta rätt sort.

Började med att liksom krama fast mossan runt hyacintlöken och virade sedan "silvertråd" runt mossan. Lindade fast några korta kvistar med lingonris och grankvistar. Vita pärlor (som jag brukar ha på nålar i håret) trädde jag upp på tråden och virade några extra varv på slutet. Vips så var hyacinten klar. Ett lätt julpyssel som jag tycker blir riktigt fint att sätta på bordet tillsammans med några ljus.

3 kommentarer:

  1. Jättefint! Tur att du hittade mossa under snön!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Det blev ju jättefint! Jag var till skogen förra helgen och hämtade mossa - innan snön kom... ;-)

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera