fredag 20 december 2013

Sytt Hundtäcke Till Jul


Har jag plötsligt hund kanske någon läsare undrar, men nej då däremot känner jag två små gulliga hundar och den ena känner ni nog flera av er igen, lilla söta Melody. Jag tänkte att hon behövde lite extra styling nu till jul :) och att hon behövde ett riktigt juligt och fint täcke nu när det är bli kallt ute.


Får passa på att tack för lånet av min modell, hunden Manfred. Måste nog erkänna att det var den slankigaste modell jag fotat någon gång :)

Mönstret kommer från en bok som heter Sy & Stickat till Hunden från DAMMs förlag och är skriven av Mette Syrstad Höydal. En jättegullig bok med flera fina mönster på saker och kläder/täcken som man kan sy till en liten hund.

4 kommentarer:

  1. Så fint!!! En fin dag till dig. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så gulligt täcke.passar Melody fint. Ha en fin kväll kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Karin för det fina täcket!
    Foto kommer!
    Puss från Melody!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli kul att se hur du ser ut med en massa tomtar på ryggen. Misstänker att du nog blir lika svår att fota som det var för mig att fota slankiga Manfredhunden :) Kram Karin

      Radera