tisdag 10 december 2013

Lucka 10, Knutet Armband I En Åtta

Ja ett armband till blir det idag. Ett som egentligen inte är knutet utan bara trätt som en åtta.

Gör så här: Klipp till i tunt bomullsgarn två kortare trådar på ca 45 cm och en lång på minst 2,20 m. Knyt ihop de tre i ena änden en bit ner. De kortare trådarna ska hållas sträckta se på bra tips HÄR. Sedan är det bara att börja trå den långa tråden som en åtta, över och under de sträckta trådarna, dra uppåt mellan så att tråden blir jämnt trätt och för upp lite med handen.

Nej nu är det bråttom om jag ska hinna på Nobelmiddagen :)

4 kommentarer:

  1. Det var längesedan jag gjorde sådana armband ;) Var sitter du så jag kan kolla på dig i TVn ;) Nej förresten det kan jag ju inte, grabbarna har lagt beslag på fjärrkontrollen och då är det Arrow som gäller, och jag orkar inte gå bort till den andra TVn ;)
    Ha en mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag får nog plocka fram mina makrametrådar och testa. Det var länge sedan jag pysslade sådant. Detta var jättefint kul att du visar beskrivningen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Det tycker jag med verkar lite spännande .. Makrame .
    Kul med alla dina tips och idéer i dina luckor ..
    Ha det bäst ... vi hörs väl ...

    SvaraRadera
  4. Det var ett smart sätt att göra ett armband på. Och vet du ....jag hittade dina små granar så nu virkar jag sådana i full fart. Så söta. Du får se sen.
    Kram Eva

    SvaraRadera