tisdag 31 december 2013

Året Som Gått På Bloggen, 2013


Nu är det 2013 sista dag och en liten årskrönika över vad som hänt här på bloggen bjuder jag på även i år. Håll till godo med en farlig blandning och ha en riktigt bra sista dag på detta året.

JANUARI


Ja, här börjar året med tårtkalas med både napoleontårta och schweizernötstårta. En ny liten familjemedlem till släkten hälsades välkommen och det var verkligen jättekul. Även bra så att jag fick någon till att virka till, bland annat den här lilla ugglan.


FEBRUARI var jättefin och vi gjorde många utflykter på ett vintervitt och fint Gotland.

MARS och påsken var här, jag virkade en riktigt gullig påskhare. Bakade en chokladtårta med tryffeltäcke som påsktårta (som säkert funkar fint i kväll också som nyårstårta med lite annan dekoration. 
Plockade mina favoritblommor, gullvivior.
APRIL
Grogarnsberget fick ett besök

och virkade trollet och jag njöt av alla snödropparna och vårblommor som ploppade upp.
MAJ
En månad jag gillar och det blev mycket rosa då, lärde mig virka en ny sorts grytlapp i mönster av snäckor. Var ute och gick jättemycket och njöt av våren, sydde mig även (jättesnygga) hantlar :) 
JUNI

Firades student och väldigt mycket tid var planering och fest :) Självklart fick trollet en egen liten virkad studentmössa. 

Bloggen tog en riktigt lång semester, alltså jag och familjen till New York en helt fantastisk resa som vi aldrig kommer att glömma. Ett som är säkert är att vi gärna åker tillbaka.


 I JULY var vi hemma igen och tillbringade resten av sommaren mest i en solstol med en bok i handen :) Underbart vad jag älskar sol och sommar.









AUGUSTI

Är man i Visby denna månad kan man inte missa några dagar i medeltiden, alltid lika kul att strosa runt och känna vindslagen tycker jag.



Mitt recept på en kall skaldjurspaj / räkpaj som jag gör ganska ofta på sommaren dyker upp på bloggen och blir tydligen poppis bland er besökare. den pajen har fortfarande många "klick" och det kan jag ju nästan förstå för den är jättegod :)


SEPTEMBER
Smög sig ju inte helt oväntat på och det plockades kantareller, jag fick sjukt många fästingar så nästa år kommer jag nog inte plocka en kantarell (tror jag).


Det kokades marmelad med apelsiner och ingefära som blev frisk och god.


OKTOBER

Hela månaden är en rosa månad på min blogg som hos så många andra som bloggar, bra! Deltog under månaden i bokstavsutamningen och den här bilden hade jag på bokstaven S som i skymning. Det är kul med fotoutmaningar tycker jag och jag hängde med hela alfabetet och min favoritbild var nog på bokstaven F som i just Favoritbild :)
 Men jag gillar ju bilden på Havet också för hav är någonting som jag gillar.


Bloggen fyllde 2 år också, 

Hallowen firar vi kanske inte så mycket hemma hos oss men det lilla virkade spöket fick i alla fall vara med några dagar på bloggen. Men kan någon av er berätta varför i hela världen det är så poppis fortfarande på bloggen? Visst är han lite gullig men nu i juletid har den så många sidvisningar så jag börjar fundera på om ordet spöke betyder någonting helt annat på något språk.

NOVEMBER
och det är månaden jag lär mig ett nytt begrepp/ord nämligen vinterpynt. Helt perfekt och det blir ju genast fritt fram att pynta så smått redan i november :)


Var ute mycket både i naturen och sedan tillbringade vi några helt fantastiska dagar i Stockholm.
Det här är en av mina favoritbilder under året, en liten lav på en sten ute på Asunden.

DECEMBER
Ja, då är mitt bloggår framme vid sista månaden och det har varit en kul månad, även om Sven hälsade på. Min julkalender har haft många besökare och det är jag glad över, superkul att ni gillar mina pyssliga luckor. Kul också att det var så många som var med i min jultävling i år. 


Nu är det dags för ett nytt år och vad 2014 kan ha med sig vet jag inte, men jag hoppas såklart att det blir ett riktigt bra år. Då flera av familjens önskningar kan så in. För bloggens del kommer säkert det mesta vara sig likt med lite virkat, matlagning, handarbete, bakning, pyssel, lästa böcker, utflykter nära och vem vet vart vägarna bär 2014.

6 kommentarer:

  1. Gott Nytt År kära du!
    Nytt År Nya Möjligheter :)
    Hoppas allt är bra med dig och din familj.
    Varm Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt år du har haft. Önskar dig ett Gott nytt år Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Tack för tillbakablicken. Alltid roligt att få en påminnelse.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder från året och så
    dina söta filurer som dyker upp
    här och där.
    Gott Nytt År och
    kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vilket år och så mycket skoj du har hunnit med. Önskar dig allt gott inför 2014. //jonna d

    SvaraRadera
  6. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År kram Beijan

    SvaraRadera