måndag 16 december 2013

Lucka 16, Virkade Snöstjärnor

I dagens lucka finns det ett par virkade snöstjärnor. Mönstret är inte mitt eget utan det har jag hittat i ett nummer av Allt om handarbete. Om ni vill virka likadana men inte har tidningen så maila mig så skickar jag över en kopia på mönstret plus två fina snöstjärnor till.

Virkade mina snöstjärnor i garnet Freja Lamé från Svarta Fåret och virkade med virknål 3,5. Så mina stjärnor är ganska stora och får hänga i ett fönster. Dom blir nog fina i ett tunt bomullsgarn så de kan hänga i granen.
Spände upp dom färdiga stjärnorna och stänkte lite vatten när de var klara, sedan fick de torka helt så att de blev fina i formen.

Båda är virkade efter samma mönster, men på den lilla har jag inte virkat sista varvet. Inte lätt att få till en bild i fönstret :)

5 kommentarer:

  1. Så fina stjärnor........ skulle man kanske virka och hänga i fönster .. nä ... det hinner jag inte nu .. men kan ju virka till nästa jul ..kanske ..
    Ha det bäst ....

    SvaraRadera
  2. fina är de. jag virkade såna ifjol o stäkte dem .då hänger de fint.

    SvaraRadera
  3. Så många fina saker att virka eller baka inför julen.

    SvaraRadera
  4. Så fina stjärnor. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Du kan verkligen det där med att virka du! Jättefina!
    Kram Maria

    SvaraRadera