söndag 8 december 2013

Lucka 8, Virkat Hjärta I Lovikkagarn


I dagens lucka har jag virkat ett riktigt mysigt hjärta i vitt lovikkagarn. Har använt mig av mitt mönster till virkat hjärta som finns HÄR.


Hjärtat väger 100g med stoppning så det går åt mera garn än man tror och jag hade virknål nr: 5. Hjärtat är 17 cm brett och nästan 20 cm högt och riktigt mjukt och gosigt.


Förra året virkade jag några hjärtan i bomullsgarn i "vanlig" tjocklek och lite tunnare och dekorerade några av de hjärtana med pärlor. Inlägget finns HÄR.

En riktigt trevlig 2:a advent till er bloggbesökare.

8 kommentarer:

  1. Vilka söta hjärtan :) Hoppas du haft en fin dag!

    Kram Kina

    SvaraRadera
  2. Fina små hjärtan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Så himla fina små hjärtan !!! Säkert fina att hänga i granen oxå !!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nej, så fint! Jättegulligt och jättemulligt och med pärlor på! Tack för den idén!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Så fina dina hjärtan är, tror att jag vill göra mig några jag med :)
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  6. Så söta hjärtan. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Wow vad fina hjärtan och sen i Lovikka med!! Tack och kram Anna

    SvaraRadera