tisdag 24 december 2013

Lucka 24, NejlikaApelsin

Mycket mera juligt än så här kan det nog inte bli, för är det någonting som jag verkligen tycker hör julen till så är det just apelsiner som är fulla av nejlikor.

Jag brukar alltid göra några som bara får ligga och vara fina och några som får hänga i något fönster. En liten tradition jag har är att gör några extra på julaftons morgon som jag tar med mig och hänger upp i ett fönster, det har liksom blivit en liten grej istället för att jag tar med en blomma.



 Vill någon hellre virka en apelsin har jag mitt mönster HÄR.

2 kommentarer:

  1. Så trevlig tradition! Önskar att du kunde komma hit och hänga något i mitt fönster idag! Här stormar det och regnar för fullt!
    Önskar Dig och de dina en ritkigt Fin julafton!
    Massa julkramar från oss och en stor julpuss från Melody!

    SvaraRadera
  2. Det luktar så gott. Fin tradition. Ha en härlig Julafton. Kram Pernilla

    SvaraRadera