onsdag 11 december 2013

Nobelmiddag Och Julklappsspel

Då var årets Nobelmiddag slut och jag är kanske lite tröttare än vanlig så här på onsdagsmorgonen. Men nej jag var inte bjuden stadshuset i år men till en av mina bästa och finaste vänner. Där var vi ett helt tjejgäng och fick en fantastisk god middag och en sås som var fantastisk (måste be om receptet) och sedan var det julklappsspel som gällde :)


Vad är det kanske någon undrar och det går till så här:
Alla har köper julklappar för en bestämd summa och gärna flera paket. Sedan har man ett par tärningar och slår, och när det blir lika får man ta en julklapp i högen. När alla julklappar är tagna börjar själva "jakten" då öppnar alla sina julklappar och någon person ställer en tidtagning på ringning efter ca 20-30 min. Sedan fortsätter spelet och när man får lika får man ta vilken julklapp man vill och så håller man på till klockan ringer. Det brukar bli ett väldigt åhej och farande med de öppnade julklapparna innan det är slut. Ett tips kan vara att plocka bort levande ljus och eventuella glas :) I år fick jag en riktigt stor och fin Bamse Toblerone, glöggmuggar med en skål och en flaska glögg, av min favoritsort.
En jätterolig jullek som jag tycker ni ska prova med goda vänner.

5 kommentarer:

  1. Låter kul! Trevliga presenter :)

    SvaraRadera
  2. julklappsspelet är kul, det gör vi alltid julafton. Vilka fina presenter du fick.Kram

    SvaraRadera
  3. Det är kul med julklappsleken. Vi brukar dock inte öppna paketen förrän tävlingen är slut. Fast din variant låter rolig. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Ja, det finns nog många varianter på julklappsspelet men roligt är det. Förra året bestämde vi att blir man utan paket så får man välja en valfri från någon annan deltagare (först efter att deltagarna lagt undan sin favorit).

    Håller med om att jag verkligen fick fina paket, Karin

    SvaraRadera
  5. Låter som en riktigt skojig lek!
    //jonna d

    SvaraRadera