måndag 30 december 2013

Planera Nyårs Menyn

Ja då var det dags att planerna det sista till middagen i morgon kväll, förrätt inga problem det blir en klassiker, gratinerad hummer. Några små tilltugg är heller inga problem, jag brukar göra salta ostkex och de är liksom aldrig fel, funderar också på några små olivbollar.


Det som jag får fundera på är vad det ska bli för dessert.  Så idag blir det att titta i min receptpärm och fundera ut någonting som kan passa många (helst alla). Själv tycker jag det ska vara något lätt och friskt.


Upptäckte plötsligt nu på morgonen att min krämiga potatisgratäng med ost har seglat upp och lagt sig på min lista med mest "klickade" inlägg den här månaden. Den är supergod och jag förkokar den med smaksatt ost, typ vitlök, innan den ska vara i ugnen.
Så det är nog flera än jag som funderar på det sista till nyårsaftons meny :)

6 kommentarer:

  1. Så gott det låter. Gör du de salta ostkex, duktig du är. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är superenkla att göra, klicka på länken så hoppas jag du kommer till receptet. Lycka till Karin

      Radera
  2. Plats för dessert har man alltid ;-) hoppas du hittar något gott!
    Gott nytt år
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Här blir det oxå potatisgratäng imon...Gott Nytt År. Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Mmmm desserten har jag gjort idag o resten fixar jag i morgon. Gott Nytt År. Kramisar Tina

    SvaraRadera