tisdag 26 november 2013

Virka Till Jul


På bloggen här tidigare jular har det varit en del virkade juliga grejer och här kommer ett litet inlägg med länkar till tidigare julvirkningar. Flera juliga virkade saker jag gjort finns under flikarna julgrejer, julkalender 2012 och virkmönster.

Virkade ett gäng med sådan här små granar som utgår efter mormorsrutan, verkligen roliga att virka. Mönstret fanns HÄR i lucka 3.

En rolig julboll blev det och mönster finns HÄR. Den ser kanske svår ut men var jättelätt att virka.


Mönster till den virkade snögubben hittar ni här i lucka 8.





På söndag startar jag min julkalender här på bloggen och det kommer en del virkat i några av luckorna men även en de pyssel och juligt att mumsa på. Hoppas ni tittar in i luckorna :)

6 kommentarer:

  1. Gud vad du är duktig på att virka. Min farmor var också jätteduktig och jag har INTE fått dom generna kan jag tala om. Jag gillade verkligen "apelsinen".
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Så fina dina virkade julsaker är. Gillar söta snögubben. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilka fina julsaker du har virkat! Apelsinen var så fin. Ha en fortsatt trevlig vecka! Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint o allra sötast är snögubben. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Tack för länkarna till beskrivningarna, jätteroligt att ha! Jag samlar och tänker att det ska jag göra sen.....Leilas bok är jättefin! En riktig godisbok!
    Agneta kram

    SvaraRadera