onsdag 6 november 2013

Jultomteraggsockarna Är Påbörjade


Äntligen är jultomteraggsockarna påbörjade, än så länge har det gått smärtfritt och jag längtar verkligen efter att sätta mig med stickningen för himmel vad roligt det är. Har inte handarbetat så mycket ännu i höst och när jag satt i gång med raggsockarna så förstår jag inte varför jag inte kommit igång tidigare, men ibland finns inte tiden helt enkelt. Det blir mycket mönster med alla små tomtar men nu ska jag nog hinna en bit till "bönderna" och sedan är det säkert någonting annat jag kan lyssna på i tv:n :) Jag kan inte titta på någonting samtidigt för då lär det nog inte bli några fina tomtar.

11 kommentarer:

  1. Så fina de blir! Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Visst är de roliga att sticka! Men titta på tv samtidigt funkar inte, bara när det är mönsterfria varv. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Nu vet jag ju hur de ska se ut och det är nog inget mönster som jag hinner med före jul! Kanske ett annat år!
    Önskar dig en riktigt trevlig resa till Stockholm! Hälsa till födelsedagsbarnet och gratulera från oss!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Ska bli spännande att se dem klara!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Min mamma stickade dem till mig. De är så otroligt fina :)
    //Lina

    SvaraRadera
  6. Åh det skall bli spännande att se hur dom blir, önskar så att jag också kunde sticka sockar.

    SV: Skoj att du gillade min godis girlang =)

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Bra början, härliga färger till jul. Och det
    kommer bli fint med små tomtar, imponerad
    att du klarar sticka mönster även om du bara
    lyssnar på tv,n.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Åh, vad jag önsakr att jag kunde sticka när jag ser det här!

    SvaraRadera
  9. Guuuu så gott att ha ett par raggsockar på fötterna nu i höstmörkret, ja till vinterkylan med såklart!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Jag som lever i mina raggsockor nu, önskar jag kunde sticka egna. Ska bli kul att se dem när de är klara. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Två sockor på samma gång!? kanske en bra ide. Ofta kan det kännas lite trögt att börja på nr2 när den första är klar! Ser väldigt fint ut! / Annika

    SvaraRadera