söndag 3 november 2013

Roten Till Det Onda

Peter Robinsson tillhör en av mina favoritförfattare när det gäller deckare. De är alltid välskrivna och spännande och man vet inte riktigt hur det kommer att gå. Men den här blev jag lite besviken av, det blev liksom aldrig så spännande som jag vill. Boken handlar om att en ung man Jacon Fox blir ihjälsparkad i en gränd efter att bråkat med några pakistanier inne på en pub, det som är konstigt är att ingen verkar känna honom så bra, inte hans föräldrar heller. Det visar sig att Jason var rasistisk och hade många otäcka tankar och ingick i en väldigt skrämmande organisation.
Det som är lite knepigt med boken som jag inte gillar egentligen är att den utspelar sig tidsmässigt innan de andra böckerna om kommissarie Alan Bank, det retar mig lite.

Boken får en stark 2:a av 5 möjliga av mig.

2 kommentarer:

  1. Två av fem bara. Nähä...inget du rekommendera då?
    KraM!

    SvaraRadera
  2. Det låter ju som en bra bok tycker jag.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera