fredag 15 november 2013

Gravity


Har ju glömt att berätta om filmen jag såg förra helgen. Vi var och tittade på Gravity med Sandra Bullock och George Clooney. Först tänkte jag att det inte är min typ av film titta på Sandra i ett rymddrama i nästan två timmar nja, men så var ju George med också så jag tänkte om lite grann och tänkte att då kan det ju inte bli så dumt :) Väl på bion rustades jag med fina 3D glasögon och redo för film. Det är medicintekniken Ryan (Sandra) och astronauten Matt (George) som är på ett uppdrag i rymden och deras "farkost" förstörs och som alla förstår är ju inte det så himla bra. Jag måste säga att hur skeptisk jag än var innan och hur lite jag brukar se rymdfilmer (aldrig) är den här filmen fantastisk bra. Filmen var spännande och helt klart ett drama i rymden och fast att det inte var så mycket mer miljöer än just rymden och stora astronautdräkter och en massa "snören" och grejer som flög runt så var den fantastiskt att se, även om slutet var lite "man vet vad som händer" vet man ju aldrig om det blir så.

Har läst att Sandra är tippad för en Oscar och det kan jag verkligen förstå hennes ansiktsuttryck i filmen är helt fantastiskt.
Har ni inte sett den så kan jag varmt rekommendera den till alla :) Vill ni se en trailer för filmen KLICKA här.

4 kommentarer:

  1. Ser fram emot att se filmen. Jag gillar Sandra B. Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Nog ingen film jag hade valt, men det kanske var födelsedagsbarnet som valde den?
    Kramisar M.E

    SvaraRadera
  3. En annorlunda film. Hade nog inte heller valt den i första hand. Så kul att du sa den var bra. Då ska jag nog se den sen. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. God Morgon! Ja visst var det mannen som valde och jag tänkte du kan jag välja helt själv nåsta biobesök :) Nejdå, men det var just det att jag har ju inga förväntningar på den och sedan blev jag så väldigt positivt överraskad och det var jättekul. Superbra film verkligen, Kram Karin

    SvaraRadera