lördag 30 november 2013

Bästa Och Supergoda Saffransbullarna / Gifflar


Ok jag vet det är många som skriver att de har de bästa saffransbullarna, men de här är faktiskt BÄST!

Enkla att baka.

Lätta att kavla ut och sedan bara sporra upp i 16 bitar.



Supergod fyllning av margarin, socker och vaniljsocker.

Rulla ihop och bara jäsa en gång. Det går bra att låta de jäsa ganska länge (en timme) så blir de ännu större och fluffigare :)

Hacka nötter och in i ugnen och grädda så att fyllningen bara bubblar.


Sedan är det bara att äta så många man orkar och har ni några godare saffransgifflar så säg :) Receptet hade jag på bloggen förra året och det finns HÄR.

6 kommentarer:

  1. Aha ... Lussebullar som blev till gifflar , ja det är ju roligt , ser verkligen ut som dom är dom bästa ...Lussebullar ja .. Saffran har man ju i ... på ett apotek tog dom 35 kr på ett annat 9.50 kr .. är där skillnad på Saffran då .. tro ?
    Ha det bäst och tack för ditt besök .. man blir liksom lite glad ,när det finns en kommentar på bloggen !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst blir man glad för en kommentar eller två :) Karin

      Radera
  2. Ser rätt lätt ut ändå. Det får jag prova. Så duktig du är på att sy fina klappar. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Mmmmm ser helt ljuvligt goda ut o eftersom det är dags att baka nya kanske jag skulle prova de här. Ha en fin advent. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Önskar jag hade en sådan där giffel här just nu till min frukost!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara hålla med, dessa är BÄST.

    SvaraRadera