lördag 23 november 2013

Provsmakning Av Årets Glögg


Då var det gjort, premiär-glögg-drickandet. Kändes lite tidigt tycker att den första glöggen passar till advent, men i år blev det i helgen. Vi brukar alltid köpa Blossa glögg och det är kul med de olika årens smaker tycker jag, i år var flaskan riktigt fin med lite dalamålningar, den heter Dalecarlia. Vad tyckte jag? Lite tunn och blek på något sätt och hade inte den där riktiga glöggsmaken, blev lite besviken först. Men efter några "smutt" hände det någonting med smaken, tycker det smakar lite citrus kanske lite äpple. Att färgen var lite tam kan ju bero på att den kanske inte är gjord på rött vin, vad vet jag? Det ska bli kul att se i december vad det smakar :)

5 kommentarer:

  1. Jag har också köpt en sådan flaska, men vi har inte testat den ännu ;)
    Ha en finfin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har också provat den glöggen. Man får väl kalla den roséglögg för den var väldigt ljus. Jag tror vi föredrar vår egen lite mustiga glögg i år.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, roséglögg kanske inte var så dumt att kalla den, det passade jättebra tycker jag, här kommer det också att drickas någon mer glödd som smakar mera glögg liksom :) Ha det bra Karin

      Radera
  3. Med saffransbullar och pepparkakor till tyckte jag att den var helt ok i smaken. Vi har glöggat olika smaker o fabrikat sen två veckor tillbaka =)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Har också smakat den. Lite annorlunda smak. Fast ändå helt ok. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera