fredag 22 november 2013

Vinterpynt

Igår lärde jag mig ett nytt ord hos fina bloggen Wilkers liv, nämligen VINTERPYNT. Tycker det var helt underbart fiffigt, så istället att julpynta redan eller adventspynta på tok för tidigt så kan man ju vinterpynta NU! Var inte det himla fiffigt så säg? Så nu ska här vinterpyntas :)


Den här bilden hade jag förra året som sista lucka i min julkalender och kallade den panikpyssel :) Blir ni sugna på små snabba vinterpynt nu i helgen kan ni klicka in HÄR för att få veta hur jag gjorde
  • Klassiska apelsiner med nejlikor i röda band
  • Ciselerada apelsiner, fina att dekorera med
  • Pyntade tändsticksaskar av förra årets julkort
  • Torkade äpplebitar som snacks
  • Röda Äpplen som ljuslyktor, superfina på bordet
  • Dekorerade värmeljus med tejp

En riktigt gosig fredagskväll på er alla

16 kommentarer:

  1. Önskar dig detsamma!
    Melody med matte!

    SvaraRadera
  2. Tack för fina tips!
    Då har jag också vinterpyntat lite idag. Igår plockade jag tallkottar som jag har pyntat med idag. Var har du hittat den fina tejpen till värmeljusen?
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhléns, men det brukar finnas på hobbyaffären, Panduro och en del bokhandlar har också har jag sett. Karin

      Radera
  3. Fint uttryck! Vinterpynta det har jag också börjat att göra. Känns bra! Ett mellanting innan julen är här. Perfekt. Ha en fin Kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Då har ju jag också vinterpyntat! Undrar om det bara är tjejer som pyntar?
    Ha en riktigt fin vinterpynthelg! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle ju gissa att över lag är det nog flera tjejer som pyntar än killar, men man vet ju aldrig :) Karin

      Radera
  5. skönt ord och ha en skön helg dina apelsiner virkade jag i sommras smile

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det var ett vinterpynt så måste jag säga att du verkligen var ute i god tid :) Ha en riktigt fin helg Karin

      Radera
  6. Själv ska jag "göra advent" på torsdag.
    Men först ska jag tapetsera :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vinterpynt! Vilket bra ord! tack för inspirationen.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  8. Svar
    1. oj nu blev jag nyfiken, kollar direkt, Karin

      Radera
  9. Vilket underbart ord! Vinterpynta.
    Då är det liksom tillåtet att pynta när som. Härligt!
    Ha en fin lördag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  10. Vinterpyssel var ju inte dumt alls! Har köpt en hyacint, det är allt jag gjort än.
    Jag såg på hela England bakar. Tycker på något sätt att det är trevligare än den svenska versionen. Kan det bero på domarna tro?
    Choklad är gott! Har precis provat mörk Toblerone. Den vinner över den ljusa numera. Är det åldern?!
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Halli hallå! Min syster spred det fina ordet "vinterpynt" vidare till mig idag. Så bra! Vi är bortresta nästa helg så jag har funderat SÅ på hur jag ska göra med adventspyntandet... Men nu
    är det löst - jag vinterpyntar lite nu i veckan istället : D
    Har dessutom druckit vinterte, bakat vinterbullar och ätit vintergröt. Samt satt upp lite vinterbelysning i trädgården. Kram Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bara älskar det nya ordet visst var det bra :) Vad kul att du gilade det, Kramis K

      Radera