söndag 24 november 2013

Fika I Fotoutmaning


Då var det äntligen dags för lite fika i fotoutmaning, så alltså var jag ju helt tvungen att baka några små goda kakor till det :) Nja, om sanningen ska fram ska jag ha dom till ett kalas som ni kan läsa om i eftermiddag och då kommer även receptet. Sedan har jag tänkt att det ska bli några kvar till "julkakor" också. Men risken finns att de försvinner fort här så jag får nog skynda mig att plocka undan de som ska till frysen direkt.

I dag förmiddagsfikades det i mina favoritthékoppar som jag verkligen tycker är jättegoda att dricka ur, de heter Oiseaux de paradis och kommer från franska Gien.

Vill ni se mer fika bilder klicka in HÄR hos Edith & Jag. Ha en riktigt trevlig söndag, här ska det bli söndagspromenad nu och sedan är det tänkt att frisörsaxen ska åka fram :)

Men hjälp! Kom precis på att det är 24:e idag om en månad kommer ju tomten.

9 kommentarer:

  1. Så goda kakorna ser ut. Fina koppar. Ja hua mig nu är det nära till jul . Ha en fin söndag ! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Smarriga kakor och superfina koppar. Härligt fika. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Kakorna ser riktigt mumsiga ut.
    Ja, du har så rätt. Det är endast en månad tills tomten kommer. Spännande.
    Ha en fin söndag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Vilket fint porslin du har och kakorna såg
    riktigt smarriga ut!
    Kram Arja

    SvaraRadera
  5. Så gott det ser ut! Nu måste jag snart ta en fika efter att ha tittat på massor med fina fikainlägg :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Hade gärna kommit på lite fika hos dig, mums så gott det ser ut....Bäst att man är snäll en månad framåt då...Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. En sådan där kaka tar jag gärna...
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  8. Småkakor, som jag älskar dem!

    Kram / Tatjanis

    SvaraRadera
  9. Vilka mysiga fika bilder, vackra koppar och en sådan liten kaka hade jag inte tackat nej till. Ha en fin måndag. Kram

    SvaraRadera