tisdag 19 november 2013

Grattis Elisabeth

Idag den 19 november står det Elisabeth i almanackan så jag skickar en Grattis på namnsdagen till halva min släkt :) där flera av oss heter just Elisabeth som andranamn. Nu är ju inte det helt unikt för det finns tydligen över 356 000 till som har det som namn och det ligger 2:a på listan över vanligaste förnamn efter Maria (källa SCB). Fira namnsdag tycker jag är trevlig så idag får det nog bli god lunch på stan.

Så grattis till alla "Elisabethor" som tittar in här idag.








12 kommentarer:

  1. Tack! Det var fina rosor du bjuder på! Grattis till dig med!

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul men en till Elisabet som tittar in här hos mig, grattis på dig , Karin

      Radera
  2. Grattis Elisabeth önskar vi som också heter Elisabeth!
    Kram
    M.E och Amanda
    Övriga familjen hälsar också och gratulerar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar och jag misstänker att det blir tårta hos er :) Kram Karin

      Radera
  3. Grattis på Elisabeth-dagen önskar jag som inte får vara med och firas denna namnsdag. Har alltid tyckt det varit lite orättvist även om jag är nöjd med mina namn. ; ) Kram Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ditt andranamn är väldigt fint och passar dig så bra tycker jag och det har även en fin mening, kram Karin

      Radera
    2. Tack. Fast konstigt nog har jag aldrig vetat mitt andranamns betydelse. Slog upp det nu. Kram

      Radera
    3. Aha jag tänkte nog mera på vem du hade fått ärva ditt namn ifrån Kram

      Radera
    4. Ja då förstår jag bättre : ) Kram

      Radera
  4. Grattis till namnsdagen :) Ramlade in här från Hotell Tvärdraget

    Ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar alltid trevliga med besökare som ramlar in , Karin

      Radera
  5. Jag hör till dom som tycker vi ska fira allt vi kan fira som tex namnsdagar. Det sätter lite guldkant på tillvaron. Grattis i efterskott!

    SvaraRadera