onsdag 10 juli 2013

Stekta Tortilla Med Räkor Och Spenat

Igår stekte vi tortillas det är perfekt när man är lite lagom hungrig tycker jag.

Så här gör jag; Tortilla, SantaMaria orignal soft blir bäst (bra storlek efter vikning). Mängden är ju alltid svår att uppskatta, men ju mera ost ju krämigare förstås :) och så beror det ju på hur många man orkar äta. Men det går åt lite mindre fyllnad än man tror.

Greveost, som jag grovriver
Räkor, I går hade jag frysta och då måste de ha fått tinat jätteordentlig och sedan torkar jag av dom så det inte rinner saft ur tortillan sedan.
Purjolök, ca 10 cm
Färska babyspenat, 3/4 av en stor påse (jag gillar spenat).
Svartpeppar

Så här gjorde jag:
Blandade den rivna osten och räkorna med finstrimlad purjolöken och kryddade med svartpeppar i en skål. Sedan lade jag lite av spenatbladen på tortillans ena halva , lite fyllning och sedan några spenatblad till. Vik ihop och stek på medelstark värme i stekpannan.
Har haft ett liknade recept på bloggen innan men då hade jag färska räkor och sparris i. Men det går ju att fylla med det man gillar bäst, kanske någon god skinka om man gillar det istället för räkorna.

2 kommentarer:

  1. Verkar mums! Det får jag nog prova.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut! :) Tortillabröd blir ju så goda när de steks!

    SvaraRadera