måndag 29 juli 2013

Fårö

Då kommer de utlovade bilderna från gårdagens tur till Fårö. Det är ett mera tveksamt väder idag då regnet liksom hänger ner i luften så det blev ganska många bilder från ett soligt Fårö igår.

Vi började med en frukost vid Ryssnäset.


Vi tog den lilla vägen ner till Stora Gåsemora och hjälp vad hästar som liksom stod i vägen (helt klart svårare att mota bort än några får).  Virkade Trollet gömde sig bland de fina orkidéerna.



Det är inte bara sand på Ullahau, fint med tallar också. Men det var väldigt varm idag för en promenad här.

Stenstranden vid Fårö fyr.

Dags för en fika vid Langhammars raukområde och självklart hade det köpts en påse blandade bullar hos Sylvias systrar. För har ni vägarna till Fårö missa för allt i världen inte dessa bullar :)

Virkade trollet fick blåst i håret vid Langhammars raukar.


Vi avslutade dagen med att åka till det lilla raukområdet som ligger vid den Gamla hamnen där den här fantastiska "hunden" finns som man ofta ser på yvkort.



Framåt kvällen var det dag att åka hem och vem fick springa på färjan tror ni? Javisst fick jag det. Varför kan ju någon undra, jo under dagen har det tagits några geocachar också och jag trodde nog att jag skulle kunna ta den sista gömman för dagen om jag skyndade mig medan vi satt i bilkön. Men jag gjorde väl lite felbedömning i min tidsåtgång :) 

8 kommentarer:

  1. Visst är där trevligt ! Vi fikade saffranspannkaka på Sylvies smaskigt .Kan tro du fick skynda dig. Mannen min hann inte ta den cachen du tog. Han får prova en annan gång. Ha det bra Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där fick jag verkligen springa för att hinna med samma båt :) Men du kan hälsa att den var lätt att hitta. Ha det fint Karin

      Radera
  2. Härliga bilder från Fårö som vi "lyckats" undvika i år. Men våra USA-vänner ringde när jag fyllde år och berättade att dom planerade en resa hit igen nästa år - och då ska dom få se Fårö! Det är nämligen den enda delen dom hitintills inte varit på!!
    Jag kan berätta att Mavens Diner har mailat och bett om ursäkt för den dåliga maten och erbjudit oss en lunch som plåster på såren. Fast man vet ju inte om man har någon större lust att åka dit igen.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var väldigt mycket folk vid Langhammars men nästan tomt vid Gamla hamnen så det var bra. Alltid trevligt med en ursäkt. Ha det fint Karin

      Radera
  3. Många, många år sedan jag var på Fårö. Kanske dags snart igen. Det är så fint där.
    Sommarhälsning från Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Kul att se Fårös raukar. Vi orkade inte efter badstranden och tre dagar med raukar innan.

    SvaraRadera
  5. Fårö har vi ännu inte hunnit med i år.. Det är ju så vackert där, men lite svårt att vara borta från valparna så länge, för när man åker så långt vill man ju ta en heldag.
    Ha det gott!

    SvaraRadera