tisdag 30 juli 2013

REGN Över Visby Idag


När jag gick till stan i fm så var det fantastiskt vackert ut och luftfuktigheten gick att ta på, gick bortåt muren för att fota, det låg som ett täcke över muren och kyrktornen syntes knappt. Tog jag med ett paraply? Hade jag gummistövlar eller regnkappa på mig? Nej och Nej. Var det bra? Nej inte om man inte ville bli totalt sjöblöt :) För när jag hade shoppat klart och gjort något reafynd att vara glad över och skulle gå hem i mina ballerinaskor så hade hela himmel helt öppnat sig och det såg ut så här istället.


Ja, det var ju bara att gå i alla fall, hem på något sätt skulle jag ju. När jag kom bort till Brödboden hade det lättat så pass att jag tyckte jag var värd en riktigt god bulle idag. Kläderna är inte torra ännu och det har verkligen regnat hela dagen. Men det gör ingenting för jag har det bra i alla fall och nu kan jag se solen över havet igen.

2 kommentarer:

  1. Vilken otur. Jag trodde inte det kunde regna på Gotland.tur du fick en god bulle och lite resfynd. Hoppas du har torkat nu. Ha det bra Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Det var väl ett efterlängtat regn även hos er.
    Sommarhälsning från Anne-Lie

    SvaraRadera