måndag 15 juli 2013

Glasklart

Att läsa Karin Wahlbergs deckare tycker jag om, de är alltid lika bra även den här. I Glasklart får man igen följa kommissarie Claesson och hans arbetskamrater och familj. Boken handlar om när familjen firar varlborg och plötsligt upptäcks ett lik i majbrasan i det lilla glasbrukssamhället. I den här boken handlar det även om ett syskonpar som verkligen inte haft en lätt uppväxt och den historien vävs såklart snyggt samman med majbrasemordet.
Tycker boken var bra men det tog kanske lite väl många sidor innan det verkligen hände någonting.

Boken får en mycket stark 3:a av 5 möjliga av mig.

3 kommentarer:

  1. Det låter som en spännande bok. Jag är lite av en periodare när jag läser böcker. Jag kan "sluka" några böcker på raken, sen läser jag kanske ett på ett halvår. Jag har tidigare inte haft så mycket ro att sitta still och läsa en bok och till viss del är det så fortfarande, även om jag blivit bättre på det.
    Ha en underbar dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Jag har läst alla (tror jag) hennes böcker, men inte denna... Hur som så tycker jag att dom är riktigt bra :)
    Kram Sandra

    SvaraRadera