fredag 12 juli 2013

Är Glass Nyttigt?

Får väl börja med att fundera på vad jag menar med nyttigt, ja allt går ju att fundera på. Kalk är ju bra och det finns i mjölkprodukter ex glass :) lite långsökt kanske men jag äter så väldigt lite glass så det är nog ingen fara om man tar sig en liten glass någon gång tänker jag. Jag gör gärna glass själv i min glassmaskin och då vet jag verkligen vad det är jag stoppar i mig, här finns mina recept på supergod hallonglass och ananasglass.



Vill någon veta hur många kalorier det verkligen är i alla glassar kan ni alltid spana in på Amelias sida om just detta, ganska kul faktiskt. Har jag räknat rätt kan jag då äta 11,7 stycken 88:an på en dag om jag inte stoppar i mig någon annan kalori förstås :)

1 kommentar:

  1. Själv äter jag bara hemmagjord glass, men eftersom vi bor nära SIA-glass blir det en hel del glass därifrån som killarna äter. Kramisar Tina

    SvaraRadera