fredag 5 juli 2013

New York Resan del 1 - Shoppping

Hittade miniparfymflaskor som jag letat efter, perfekt för väskan.
Victoria Secret i tre våningar under rea kan dra ut på tiden!
Shopping var det inlägget skulle handla om så håll till godo. Jag har verkligen inte någonting att klaga på när det gäller NY shoppingen. Massor av butiker precis överallt med varierande utbud i alla prisklasser, plus att jag gillar det väldigt ordningsamma kösystemet. Måste väl ändå erkänna att butikerna på och runt 5:th Avenue tilltalade mig mycket, där det fullkomligt svämmar över med "finbutiker" för de olika märkena, ju högre upp (mot parken) ju flottare/dyrare butiker.

För efter som brukar titta på bloggen ibland vet att jag är väldigt förtjust i skor och jag hittade den perfekta butiken DSW med skor i massor i tre våningar och allt från fina DIOR till flipflop, men alla hade mycket bra priser. Här handlade jag ganska mycket (det får jag nog erkänna) och det gjorde ju ingenting att det låg väldigt nära hotellet.

Reklamen stämmer macy´s är världens största varuhus. Gigantiskt stort i 8 våningar eller kanske flera för ibland var det halvvåningar också (inte helt glasklart). På en hel våning var det bara damskor och det var helt ok :) Hur många plan damkläder vet jag faktiskt inte men det var väldigt amerikanskt med mycket glitter och kanske inte helt min stil . Ligger på 151 West 34 th St

Varje gång jag är ute och reser försöker jag köpa till en berlock till Tomas Sabo, men det var inte lätt i den här storstaden. Efter några dagar började jag ju fråga i alla stora butiker men de hade inte en aning. Plötsligt så såg jag i alla fall en reklamskylt över en guldsmedsaffär. Den enda i NY som sålde enligt expediten om jag inte ville åka till Las Vegas. Nu har jag i alla fall köpt mig en frihetsgudinnaberlock. (butiken ligger mittemot macy´s huvudentré)

Måste också skriva att hela familjen är förtjusta i det japanska märket UNIQLO och GAP och båda kedjorna finns på många ställen.
Någonting som det var bra pris på var alla amerikanske märken, det har handlats mycket coola T-shirts. Sportkläder och sportskor var det ca halva priset på.
Så egentligen skulle man kunna tänka så här; handlar man riktigt mycket är ju själva resan gratis :) det är i alla fall min teori.

Om någon undrar om någonting maila mig gärna, så ska jag försöka hjälpa till.

7 kommentarer:

  1. Roligt med shopping. Vilken tur du hade med berlocken.

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid tyckt om din sparteori!!! Du vet verkligen hur man sparar, och t o m "tjänar" pengar och det gillar jag ; ) Kram Hanni Panni

    SvaraRadera
  3. Underbart med shopping i NY! Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Haha den teorin gillar jag! Kul att du hittade en berlock. NY står på min önskelista att åka till snart igen:) Särskilt nu när dollarna är så låg. Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Ja, det skall jag föreslå min omgivning här, att vi åker till NYC och handlar av bara den! Då får jag nog med honom. Inte. Haha, men jag älskar ditt sätt att räkna, jag tog till mig det direkt. Min väninna kommer nästa vecka och hon och jag brukar göra sånt där, kanske dags, jag blir så NYC sugen när jag ser dina bilder. Väninnan arbetar på SAS så det är riktigt lönsamt att åka med henna.
    Kul att du la upp ett nytt lager skor, det kan man inte ha för många av.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Låter fantastiskt. Tror jag skulle gå vilse i denna enorma stad men din teori den skriver jag under på. ; )

    SvaraRadera