fredag 26 juli 2013

Pojken Som Slutade Gråta

Då har jag läst ut den andra boken av Ninni Schulman och den var riktigt bra tycker jag. Var och lyssnade på ett fördrag med henne och sedan dess har jag tänkt att jag måste läsa boken. Även i den här handlar det om journalisten Magdalena som flyttat med sin lilla son till Hagfors, boken kretsar kring henne och personerna på den lilla polisstationen, med bra personbeskrivningar. Det som händer i samhället i den här boken är några konstiga anlagda husbränder där personerna avlider och poliserna har svårt att se ett samband, eller vem som det kan vara. Självklart blir Magdalena indragen i det otäcka. Det som är bra i boken är att det verkligen är svårt att lista ut vem den skyldiga är och det gillar jag och när man sedan vet om det börjar det verkligen se illa ut. Läs boken!

Boken får en stark 4:a av 5 möjliga av mig.

3 kommentarer: