torsdag 4 juli 2013

Beslutet

Sommarens första bok och det var verkligen en "tung" bok med sina 670 sidor :) Har läst många böcker av författarinna Penny Vincenzi och jag gillar verkligen hennes böcker, även den här, gillar att läsa om London och den brittiska landsbygden.

Den här boken handlar om Eliza som jobbar som moderedaktör på en stor tidning och om hennes liv. Hur hon hade det innan hon träffar den charmerade Matt och hur de får det som gifta och sedan hur det går i den inte allt för trevliga skilsmässan. I centrum för hela berättelsen står Elizas familjegods Summercourt, för vad är en Vincenziroman utan ett lantgods?
Boken är lättläst och helt enkelt en mycket trevlig bok som jag verkligen rekommendera.

Boken får en 4:a av 5 möjliga av mig.

1 kommentar:

  1. Tack för tipset. Är ingen storläsare så jag kanske inte tar mig an denna tegelsten. Vi får se.

    Kul att ha varit i New York. Jag misstänker att du har haft det toppen.

    Kram Helén

    SvaraRadera