måndag 10 mars 2014

Vårigt Virkat Mobilfodral

Nu är mitt senaste mobilfodral klart, hittade ett litet överblivet nystan med gult melerat garn med lite inslag av grön och rosa så jag tänkte att det kunde passa bra. Ni som kikade in på bloggen igår vet att jag fick börja om efter att "glömt" att mäta ordentligt. Använder mig av samma modell som jag brukar till mobilfodral och tycker att det blir bra. Garnet heter Style Magicline och kommer från Anchor,är ett bomullsgarn som har några år på nacken, virkade med virknål nummer 3.

Om ni ska virka till Iphone 5s så blir det lagom med 28 maskor runt om, starta alltså med 12 lm.

Gör så här: 
börja med att virka lm, det ska vara lika många som mobilen är lång i botten (de här lm virkas det i två  gånger men åt olika håll). 
Virka en lm till och vänd arbetet och virka fm tillbaka. Virka 2 fm i den sista maskan.
Virka sedan åt andra hållet i lm-bågen. Virka 2 fm i den sista.
Nu är botten klar. Fortsätt sedan att virka uppåt så många varv som mobilen är lång, Klart!


Vill ni titta på bilder hur jag virkar kan ni kika här.

8 kommentarer:

  1. Jag såg ditt trassel igår! Jag fick också sprätta upp min virkning en bra bit, så blir det ibland när man inte tänker och är riktigt skärpt! Ditt fodral blev fint till slut, härliga färger!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Fint mobilfordral. Lite påskigt :-)
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  3. Vårfräscht och färgglatt, superhärligt mobilfodral blev det av ditt trassel. Ha en fortsatt bra vecka och tack för dina härliga vattenfoton.

    SvaraRadera
  4. Härliga vårliga färger, där kommer mobilen trivas.....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig vårkänsla man får av färgerna på ditt fodral.. Jättefint..

    Kram Maidi

    SvaraRadera