måndag 17 mars 2014

Bästa Tjocka Garnet - Ljusvekegarn


I lördags fick jag en kommentar från Ida om att hon hittat ljusvekegarn att köpa på nätet i butiken Sy och Sticka. Det är tjockt bomullsgarn som är helt underbart att virka grytlappar i, de blir så där perfekt mjuka och tjocka på direkten. På bilden har jag virkat dubbla grytlappar i det garnet, mönster här. Det är några som frågat var jag köpt mitt garn (har köpt mitt av en virkkompis) så nu kan jag äntligen hjälpa er andra med en butik som säljer garnet. Här är länken direkt till garnet i en massa fina färger. Mitt garn kommer från Borgs och den här butiken var från Kinna, men det verkade vara samma färger, men den rosa som fanns var väldigt snygg.

3 kommentarer:

  1. Det där ser härligt ut, det måste jag kolla! Tack för tipset!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara färger! Så glad man blir när man ser dem. Lite påskiga faktiskt.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera