fredag 7 mars 2014

Fredag




Nya Fredagsmystofflorna från OLW
Vad är det för visst med fredagar? Jo, den kommer efter torsdagen och före lördagen :) Har fått sitt namn efter den fornnordiska guden Freja eller Frigg, men de var kanske egentligen samma person. Eller kanske är det begreppet "fredagsmys" som gör dagen lite extra mysig, arbetsveckan är slut för de flesta och man kan få en skön kväll med familj vänner eller kanske bara vara själv och njuta av det tysta.

Här blir det middagsbjudning ikväll med indisk mat som tema och väldigt skönt tycker jag att det inte är jag som står för matlagningen utan bara kan sitta och ta det lugnt till middagen är klar, tack snälla för det. Ja helt ärligt så är jag nog inte lika duktig på indisk matlagning heller som kvällens middagsansvarige.


5 kommentarer:

  1. Får jag passa på önska dig en fin kväll . ja... det visst härligt att bli uppassad ibland .. då känner man sig liksom lite viktig...
    Kan berätta att jag varit och plockat färsk Ramslök ...gott....
    Trodde inte den va klar så här tidigt , så de blir Ramslök på kvällsmackan .
    Ha det bäst ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad gott det låter, hade ingen aning om att det kunde finnas så här tidigt. Ha en riktigt fin helg du också Karin

      Radera
  2. Såå mysiga tofflor! Och att få sitta där och bli uppassad, vilken lyx! Tack för kryapåhälsningen hos mej, jag slapp i alla fall städa! Nu får vi hoppas att kottarna sköter sig, mina har inte visat sig ännu så det tar tid!
    Ha en fin kväll! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Så mysig kväll. Så fina innetofflor. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Där kan vi nog ta varandra i hand. Jag är nog inte heller den bästa på att laga indisk mat. Å andra sidan, hur ofta gör man det? Inte ofta här hemma kan jag tala om. Det låter som en mysig kväll vilket som och jag är övertygad om att maten var superb.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera