lördag 3 maj 2014

Vilka Massa "Gamla" Recept


Jag har fått en stor påse med recept av min snälla mamma. Då ska vi se vad det är i påsen... Per och Pia på hushållningskurs från ICA pris 2.25 den sparar jag för den är så gullig, Mildas kalaskalender från 1968 kan vara kul kanske, Måltidsboken där det finns ett recept på skinkfylld smörgåsgiffel (kommer ni ihåg dom? det gör jag), många recept från Tre Ess, Konserverade persikor med vispgrädde - vem behöver ett recept till det? I en liten receptbok finns ett recept på Pifffisk med just 3 F, nja jag tror jag hoppar den. Men jag sparar några av alla recepten.

En påse som jag trodde skulle gå på ett kick att bläddra igenom tog en liten stund och var väldigt rolig faktiskt att se recept och maträtters utveckling för i de här böckerna finns det inte mycket av parmesanost, pesto, cremé friche, soltorkade tomater, lightgrejer eller annat konstigt.
Det som var bra är att i botten låg det en liten lapp att jag skulle ge allt jag inte ville ha till kusin E :) Så då var ju det liksom löst - för det är ju lite synd att kasta.

2 kommentarer:

  1. Så kul med gamla recept. Kanske många favoriter du gillade när du var barn. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Nostalgi så det skriker om det:) Vilka minnen som poppar upp! ha en bra dag/ Gunilla

    SvaraRadera