söndag 25 maj 2014

På Min Fot...


Sitter en fjäril, eller rättare sagt den satt där förra sommaren när jag själv satt mig ner att vila och logga en geocach. Den landade och ville liksom inte lyfta och for runt min sko en bra stund och jag blev jätteglad för att få ett par roliga bilder. Så idag när fotoutmaningen Vänner emellan hade temat På min fot behövde jag inte tänka länge utan det var bara att leta efter bilden. Visst var det nog många som funderade på vilket par skor jag skulle fota, för hos mig finns det väldigt gått om just skor. Samla kan man göra på mycket och jag kan nog säga utan att tveka att jag är en skosamlare platta, höga, flipflops, alla färger och modeller men inte många gympadojor. Det ända problemet med att ha många par är ju att skokartongerna tar plats :)


Det är en Slåttergräsfjäril som sitter på min sko. Snälla bloggerska Nattugglan skrev en kommentar och berättade det, tack snälla du.

8 kommentarer:

  1. De få gånger jag köper skor får kartongen stanna i butiken. Högst ett par skor om året blir det här om jag är tvungen.
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt somrig tolkning. Ha en fin söndag.Kram Åse

    SvaraRadera
  3. Va häftigt..googla o fann att det va en "slåttergräsfjäril" du hade sittandes där.Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för namnet, Karin

      Radera
  4. Vilken fräck tolkning. Härlig sommarbild.mha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. En fjäril på skon, kunde ju inte bli bättre än så till temat idag :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Halloj!
    Lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta sägs det hihi.
    Kram Arja

    SvaraRadera
  7. snygga gympisar! jag har ju varit eremitkräfta i ett tidigare liv så jag gillar ju skokartonger :-) Det blir så snygga travar och man vet var man har sina dojjor.

    SvaraRadera