torsdag 22 maj 2014

Stickade Stuprännor


Ni vet man har små "gäng" och igår träffade jag ett gäng glada tjejer som jag arbetat med tidigare och några fortfarande men vi håller kontakten, ses ibland och äter god mat och till jul är det alltid julklappsspel som gäller. Så när vi igår körde in hos M så var det inte bara havet som drog blickarna till sig utan husknutarna. Hela gården var fint dekorerad med stickade stuprännor som långa härliga färgklickar. Vi skojade med henne förstås och sa att hon hade för lite att göra nu när hon är pensionär, superfint. En härlig (sen) kväll blev  det med supergod middag, bland annat blev vi bjudna på ansjovisglass till förrätt. Ja, ni läste rätt och det ska jag garanterat göra i sommar så det receptet kommer på bloggen framöver.

5 kommentarer:

  1. Blir väl att ta en tur till Gotland i sommar och se om man blir bjuden på anjovisglass!
    Kramisar M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan nog hända i så fall :) för det var riktigt mumsigt , kram .

      Radera
  2. Hihi vilken fräck stupränna. Det var verkligen ovanligt och fräckt.
    Oj! Ansjovisglass. Det låter nästan "farligt".
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  3. Stuprännorna, kanonfina, men vilket jobb. MEN ansjovisglass, det skulle jag inte ens kunna tänka mej att smaka, jag som inte ens har smakat sill!
    Kram i det ljuvliga vädret! Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Så fräcka stuprännor. Ansjovisglass lät annorlunda. Ser fram emot receptet. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera