söndag 4 maj 2014

Nybakade Piroger


Ibland tycker jag det är riktigt gott med fyllda piroger och då är det bara att sätta igång och baka. Idag blev pirogerna fyllda antingen med en stark köttfärssås eller en vegetarisk röra med purjolök och spenat.

Jag bakar efter mitt recept som jag haft på bloggen innan och det finns HÄR. Gör dubbel sats för det är så bra att kunna stoppa in några i frysen också. Så här gör jag Spenatröra: Jag börjar med att bryna en purjolök och sedan häller jag ner ett tråg färsk spenat och bryner det till spenat har gått ihop ordentligt. Då häller jag ner 3/4 - 1 dl kokt ris och någon msk grädde och låter det puttra ihop. Sedan är röran klar för att läggas i pirogerna.

3 kommentarer:

  1. Längtar redan efter att baka dina härliga piroger. Just nu får jag nöja mig med att kika på dina lockande foton. Ha en härlig vecka.

    SvaraRadera
  2. Åh så gott det ser ut! Måste ta tag i bakningen nästa vecka när det är lite lugnare ;)
    Kramen

    SvaraRadera