fredag 8 februari 2013

Vad Kul, En Utmärkelse

Oj vad glad jag blev igår när jag kom hem och upptäckte att jag hade fått en kommentar om att jag skulle titta in till bloggen Mest Virkat, där hade jag fått en utmärkelse, tack snälla för den. Du hade skrivit så snällt om min blogg och det blev jag riktigt glad över.
Här är frågorna jag fick:

Vad gör du helst en vanlig lördagskväll?
Enkelt svar, har det mysigt med familjen om jag inte är bjuden på "finmiddag".

Vilken är den vackraste plats du varit på?
Det finns så många ställen som jag skulle kunna välja (är faktiskt ganska berest ute i stora världen), men jag väljer ett alldeles speciellt ställe i London som för mig blir den vackraste platsen och faktiskt även den mest romantiska. Varför kan någon undra men det får bli en hemlis :)

Vilken film har fått dig att skratta gott?
Kommer ihåg när kusinen och jag för ganska många år sedan var på bio och vi såg Ett rum med utsikt, en helt underbar film (se den om ni inte gjort det). Det roliga var att det var ganska lite folk i den lilla salongen och när prästen och killarna springer nakna runt den lilla sjön bröt det ut någon gemensam skrattattack bland oss i salongen och det ville liksom inte ta slut. Det var ju egentligen inte så kul men just då var det fantastiskt "skrattigt".

Med utmärkelsen följer ett uppdrag att skicka den vidare till bloggar som har färre än 200 följare. Sedan ska man berätta vilka men utnämner och länka till de bloggarna, och skriva på deras bloggar att de fått en utmärkelse av mig. Svara på frågorna du fått och hitta på nya till dem du ger utmärkelsen till.

Jag skickar utmärkelsen vidare till några handarbetande bloggar som jag gillar och som jag alltid kikar på. De har alla superfina virkade och stickade grejer på gång.
Annie - Som gav mig min allra första kommentar på bloggen, det glömmer man inte :)
Lotta - Är en fantastiskt duktig stickerska som alltid har roliga saker på gång.
Skapa & Inreda - har en massa fina virkade, stickade och roliga saker.
Garnhumlan - har fått mig att inse att stickningen inte har några gränser, allt är möjligt och dessutom blir allt bara så himla supersnyggt.

Här är de nya frågorna

  • Vad håller du på att virka/ sticka just nu?
  • Vad står det på "ska göra listan"?
Ha det bra trevliga bloggvänner och hoppas ni har tid för frågorna, och tack igen snälla Marta för utmärkelsen. Blommorna är till er alla  :) 
Kram Karin

15 kommentarer:

  1. Nu är jag nyfiken...vad var det som luktade bränt i går?? tydligen inte datorn för då hade du väl inte kunnat göra något inlägg idag.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Ha Ha, tack för din fråga, helt ärligt så vet jag fortfarande inte. Men misstänker att det var någonting i köket i alla fall, huvudsaken är ju att datorn funkar :) Karin

    SvaraRadera
  3. Vi är också glada över att det inte ar datorn som luktade, för vi följer dina inlägg
    varje dag!
    Önskar dig en riktigt härlig fredagskväll!
    Kramar
    Melody med familj!

    SvaraRadera
  4. Men oj! Vad glad jag blir över din utmärkelse :)
    Så fort jag hinner ska jag göra något av den på min sida.
    Roligt att läsa dina svar.
    Önskar dig en trevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. VAD kul att du gillade att få en liten utmärkelse av mig, ska kika in på dina svar senare :)

      Radera
  5. Grattis till utmärkelsen!!
    Önskar dej en mysig o fin helg!!
    Kram från bia

    SvaraRadera
  6. Grattis till award och va kul att läsa dina svar på frågorna du fick! Kram Sara

    SvaraRadera
  7. Hej Karin, grattis till dig och tack för att du skickade vidare till mig. När jag gick in på din blogg drog jag en vinstlott för den (du) är jättebra och intressanta inlägg kommer hela tiden. Ha det gott , kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jagg tittar in hos dig varje dag, det har liksom blivit en vana :)

      Radera
  8. Idag måste du kika in hos mig!
    Puss från Melody!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag kikat och vad glad jag blev, en utmärkelse från dig. Tack snälla :)

      Radera
  9. Tusen tack för utmärkelsen och dina fina ord! Jag blev jätteglad och har nu skickat utmärkelsen vidare! Jag är in på din blogg varje dag! Alltid lika fina och trevliga inlägg!!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tyckte det var kul med den, då ska jag läsa svaren nu. Är ju på din blogg varje dag också :)

      Radera
  10. Grattis till utmärkelsen! och vilken tur att det inte var datorn som luktade..

    SvaraRadera
  11. Grattis till Awarden! Roligt att läsa om dig! Vad tur att det inte var datorn.
    Önskar en trevlig lördag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera