söndag 3 februari 2013

Raggsockarna är Klara


Då var det andra paret raggsockar klara den här vintern. De här är stickade med ett garn från Svarta Fåret som heter Raggsocksgarn, jag har stickar hela sockarna med stickor 4,5. Färgerna jag har använt är, grå/svart 02 och röd 46. Randningen gjorde jag efter en liten bild från beställaren och han blev nöjd med sina nya raggsockar.
Har använt samma mönster från Järbo garn som jag hade till mina första raggsockar. Fick ändra lite grann för att det skulle stämma till storleken på fotens bredd och längd. Svarta Fårets garn ska egentligen stickas med stickor nr: 5,5, men nu blev de här täta och bra tycker jag, har inget bra mönster till det garnet (tar tacksamt emot tips).

6 kommentarer:

  1. Fina!! Ser mysiga ut och är säkert jättesköna! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Jättefina sockor! Min mamma hade alltid sockar eller vantar på gång och försedde oss med allt vi behövde. Jag har många gånger tänkt sätta igång med att sticka vantar, men det har inte blivit av. Jag har hennes stickor som hon använde...
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Härliga!! Ser så sköna ut, duktiga du :) Kram

    SvaraRadera
  4. Och gud vad härliga. Finns inget bättre än raggsockor på när det är lite kyligt!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Är både snygga i färgerna o ser supersköna ut. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. snygga... alltid lika imponerad av er som kan få till så fina saker av ett par stickor och lite garn!

    SvaraRadera