tisdag 19 februari 2013

Stekta Tortilla Med Fyllning


Att steka tortillas med olika fyllnader gör jag ibland och det är riktigt gott tycker jag, känns alltid lite fräscht på något sätt som en sallad men ändå inte :)

Jag brukar använda Original soft tortilla från SantaMaria, de har en bra storlek tycker jag. I gårdagens hade vi räkor, sparris, babyspenat, gul lök  och grovriven ost.

Hackar löken fint och delar sparrisen. Blandar sedan allt i en skål, krydda med lite svartpeppar och fördelar ut på halva tortillan, viker på mitten och steker i stekpannan på mellanvärme.

6 kommentarer:

  1. Mmmm vad gott det ser ut!!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Det där älskar mina killar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Det receptet måste jag absolut testa. Tror säkert det blir uppskattat. Ha det bra.

    SvaraRadera
  4. Fick samma tips av en jobbarkompis för ett tag sen men blev nerröstad av familjen. Nu får jag nog testa. frt ser gott ut!

    SvaraRadera
  5. Mums va gott!!
    Räkor är bara sååå gott!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Det ser ju jättegott ut! Måste absolut testas :)
    Kram Maria

    SvaraRadera