lördag 12 maj 2012

Virkad Chokladboll Och Dammsugare


Här kommer lite virkad fika med dammsugare och chokladbollar. Kakorna är virkade med bomullsgarn och jag har använt virknål 3,5.

Så här virkar jag chokladbollen: börja att göra en magisk ring och gör fm i ringen.
Varv 1: 2 fm i varje maska, upprepa varvet ut (10)
VArv 2: 1 fm, 2 fm i nästa maska, upprepa varvet ut (15)
Varv 3: 2: fm, 2 fm i nästa maska, upprepa varvet ut (20)
Varv 4 -5: fm, upprepa varven runt
Varv 6: 2 fm, virka nästa 2 maskor tillsammans, upprepa varvet ut (15)
Varv 7: 1 fm, virka nästa 2 maskor tillsammans, upprepa varvet ut (10)
Stoppa
Varv 8. virka 2 maskor tillsammans, upprepa varvet ut, 1 sm. Fäst garnet och sy ihop det lilla hålet.
Rulla bollarna i stössel eller kokos = sy på vita pärlor eller vita små stygn. 

Mönstret till dammsugaren har jag haft på bloggen innan klicka bara HÄR så kommer du till mönstret.

2 kommentarer:

  1. Tack för det!

    Detta var det första mönster som jag lyckats få en boll av. De andra jag provat har bara blivit platta.
    Fast jag ska ha dem som köttbullar...

    /Cecilia B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att mitt mönster var bra :) tack för den kommentaren, Karin

      Radera