tisdag 8 maj 2012

Batik


 Idag har jag provat på batik och det var verkligen jättekul. Inget krångel utan bara färg, vatten och lite salt i en kastrull som värmdes och sedan fixeringsbad. Provade på några olika knyttekniker som jag färgade i rött. Sedan valde jag tre knyttekniker som jag ska färga i slutat av veckan, det blev väldigt många knutar och fingrarna känns helt skinnflådda det gäller ju att dra åt och knyta hårt. Dom här tre tygbitarna ska bli örngott, fortsättning följer under veckan.


2 kommentarer:

  1. Hej :) vad hade du för recept till fixeringsbadet? :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag földe bara beskrivningen på paketen, använde mig av hedins textilfärg (finns bla på ICA Maxi), de små kartongerna som man kan använda även utan tvättmaskin. I den kartongen följer det med fixeringsmedel till ett fixeringsbad. Lycka till!
    Karin

    SvaraRadera