söndag 23 september 2012

Virkad Börs Med Metallbygel


Hittade några sådana här metallbyglar som man kan sy på en liten börs av något slag. Självklart tänkte jag att det skulle funka med att virka, så jag och bästa virkkompisen Linda provade lite.


Den randiga börsen är virkat i bomullsgarn med virknål 3 och jag bara virkade en bit som jag tyckte skulle bli lagom att vika i botten. Virkade ihop sidorna innan bygel kom på plats.


De andra två börsarna är virkade i ett tunnare garn för att passa metallbygeln bätte, garnet heter Conny och är 8/4 tunt använde virknål 2. Virkkompisen Linda virkade den turkosa som blev jättefin och passade perfekt i bygeln, den är virkad på samma sätt som den randiga. På den turkosa är varannat varv virkat i den bakre maskbågen för att få lite struktur, där virkade jag två sidbitar istället så att strukturen skulle ligga åt samma håll. Vi använde oss av namngarn för att sy fast metallbågarna, som hade retligt små hål (enligt mig så var det nog något fel på konstruktionen).

Tack snälla Linda för att din fina börs fick vara med på bloggen :)

Dagens steg: spik i foten! (aj aj, foten får ligga i soffan idag med ett plåster)

4 kommentarer:

  1. Ja, det är klart du ska plocka upp broderiet igen

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi får se, jag skulle ju kunna börja med en kudde med en snögubbe på som ligger i garderoben :) Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Karin, kul och titta runt på din sida. En fråga: Var kan man köpa metallbyglarna som ni har gjort så fina börser. Har letat överallt. Tacksam för svar.

    Mvh Kicki
    kicki.rosendahl@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Vad kul att du gillade att titta runt på min blogg. Maila mig din adress så ska du få en av mig. Ha det bra, Karin

      Radera