fredag 28 september 2012

Dags För Kött På Bloggen


Ok, så här är det, jag äter själv inte kött och lagar helst inte heller till kött, men den övriga familjen äter och lagar gärna kött.

Här på bloggen finns det ju inte heller några köttiga recept. Men nu har det hänt, idag, ikväll blir det en sådan etikett på bloggen. För ikväll har jag på begäran gjort en köttgryta för första gången i mitt liv, är mycket stolt över detta. Stolt kan ju någon undra men ni som känner mig lite mera vet att att det här inte är helt lätt för mig. Jag gillar ju att laga mat och hur svårt kan det vara tänkte jag..... läste hur många kokböcker som helst och sedan till affären, fram med handskar och några timmar senare och många rop på provsmakare var jag klar. MITT alldeles egna recept på köttgryta kommer lite senare under kvällen.



    Sen är det en annan grej jag har kommit på. Om jag nu ska börja göra köttgrytor måste jag nog köpa en sådan här gryta :) 





    Dagens steg: 8185 (vad kan man begär när jag lagat köttgryta hela kvällen)

2 kommentarer:

  1. Det trodde jag aldrig att jag skulle få läsa på din blogg... köttgryta!
    Hoppas resten av familjen blev nöjda för jag är säker på att du inte smakade själv!
    Trevlig fredag kväll önskar vi alla i Skåne
    Kram fr kusinen

    SvaraRadera
  2. Hejsan, inte jag heller. Men det var inte svårt och tydligen smakade det mycket bra, för det är inte mycket kvar i grytan. Själv åt jag blomkålssoppa :) Kram och trevlig helg till er alla i Skåne

    SvaraRadera