torsdag 13 oktober 2011

London

Skrev ju att jag varit i London förra veckan mysigt värre var det där, tycker verkligen jättemycket om den stan.  Köpte allt jag hade på min shoppinglista, grönt Jasmine the från Fortnum & Mason, stora thepåsar med Earl Grey från Harrods och en ny jacka. På listan som lite extra om jag hittade fanns även en svart Converse sko till armbandet och det gjorde jag och så en annan fin berlock som jag kan visa till Hallowen. Det konstiga var att det även blev en del annat som inte stod på den listan :)

Vi besökte bland annat två olika marknader, på den mumsigt goda Borough Market åt vi lunch och bara gick runt och kikade på all mat där. Köpte bland annat svarta vitlökar som är rökta.

I London hittade jag även några virkade broscher på Victoria and Albert Museum som var små minigrönsaker. Jag får försöka göra några liknade. Annars var det mycket stickade små figurer både på vykort och i böcker.


Höstgrönsaker i mängder

Det var tydligen skördetid för fikon.

Tomatfrossa

Hittade även en helt nyöppnad affär som ligger mellan Piccadilly Circus och Leicester Square. M&M har öppnat i London, hur stort som helst i fyra våningar. Vilket sjukt paradis av godis och miljoner prylar som man inte behöver men som inte jag kunde låta bli att handla några av i alla fall. Det fanns väggar fulla med stora rör med alla tänkbara färger med de goda M&M.



Dagens steg: 4545 (tur att jag snittade 20000 steg om dagen i London)

1 kommentar:

  1. Det ser hur härligt ut som helst :)

    Jag tänkte på recept. Kommer du ihåg den där soppan vi tillagade när vi hade kick off med laget i våras? Jag hittar inte mitt papper och skulle gärna se ett recept på bloggen!

    Kram

    SvaraRadera