onsdag 6 juni 2012

Virkad Mormorsruta En Variant, Med Många Stolpar

Min ruta nr:7

Idag hittade jag en ny variant av mormorsruta med många stolpar, så jag provade att virka en. Dagen till ära så fick den bli gul och blå. Mönstret till rutan finns på bra bloggen, Mest Virkat, här är Länken. Tyckte det var bra att rutan började med en magisk ring, jag brukar inte börja mina rutor så (utan brukar göra lm som sluts till en ring), alltid kul med lite bra virktips, tack! Jag valde att börja mina varv med 3 lm istället och sen virka på med stolparna.

2 kommentarer:

  1. Ja men den där varianten var ju inte fel! alltid roligt att se olika Mormorsrutor tycker jag ;-D
    tackar för tippset och berömmer färgvalet ;-D

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det kul med olika varianter av mormorsrutan, har hittat en annan ruta/blomma idag som jag får virka i kväll om jag hinner.

    SvaraRadera