måndag 4 juni 2012

Upp Till Toppen Av Berget

Då har jag läst ut den tredje boken om A-gruppen av Arne Dahl. Den här boken var verkligen jättebra och hittills den bästa tror jag. I den här boken samlas A-gruppen på nytt och jobbar med flera olika händelser som så småningom vävs ihop till en ända stor härva. Det första är ett dråp på en krog i Stockholm där en fotbollssupporter blir dödad, sedan är det en cell som sprängs inne på Kumla anstalten. Men även en mycket blodig uppgörelse ute i ett industriområde mellan två olika gäng som verkar ha med narkotika att göra, men är det kanske någon annan som har tagit den eftertraktade portföljen? I bakgrunden finns hela tiden arbetet på pedofinenhelten som också verkar hänga ihop på något sätt. Boken hade många olika vändningar innan man började se sambanden och historien vävs verkligen ihop på ett bra sätt. Det var många personer och namn i boken och visst var det lite rörigt att skilja alla åt men det var bara att läsa på i den här spännande boken. Kul också att själva personerna i A-gruppen får synas i berättelsen, ser verkligen hur de ser ut framför mig när jag läser.

Boken får en mycket stark 4:a av 5 möjliga av mig.

2 kommentarer:

  1. Vad heter första boken i serien? Kanske klämmer några deckare i sommar. / VBK

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Läser du den här serien kommer du inte att bli besviken. Böckerna heter:
    1:a Misterioso (den gick på tv i julas)
    2:a Ont blod
    3: Upp till toppen på berget
    4: Europa blues
    sedan finns det sex till i serien.
    Trevlig läsning Karin.

    SvaraRadera