torsdag 21 juni 2012

Virkad Blomma En Prästkrage


En virkad prästkrage passar ju bra så här till midsommar. Lättare blommor finns nog inte att virka.

Börja med att göra en magisk ring och virka 6 fm runt ringen.
Varv 2: virka 2 fm i varje maska (12). Avsluta med en sm och fäst garnet.

Varv 3: de vita bladen, fäst garnet om en maska och virka sedan 12 lm, 1 fm, fortsätt så runt om så att det blir 12 blomblad. Avsluta med en sm och fäst garnet, blomman är klar.



Trevlig Midsommar till er bloggbesökare. Nu tar jag lite bloggsemester några dagar och när jag är hemma igen får ni se några medelhavsbilder :)
Kram K

Dagens steg: 14140 (nästa promenad blir mellan citron och olivträd)

8 kommentarer:

  1. Trevlig midsommar! medelhavsbilder????? Lyckost!

    SvaraRadera
  2. en riktig skön midsommar
    här hos mig ska det bli regn så det kan behövas medelhavsbilder smile

    SvaraRadera
  3. Glad midsommar fina Karin :) kramar

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hittade nyss till din trevliga blogg.
    Du har många bra mönster som jag säkert kommer att använda.
    Tack för att du delar med dig, jag gillar att virka men är inte så bra på att hitta på nya saker.

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för era midsommarhälsningar. Hoppas att ni hade det bra på era "midsommarfirningar", Karin

    SvaraRadera
  6. Hej Birgitta!
    Kul att du hittat till min blogg och lämnade en kommentar det var snällt. Välkommen tillbaka och hör gärna av dig om då hittar något virkmönster du gillar. Karin

    SvaraRadera
  7. Hej har du ett enkelt mönster på blåklint ?

    SvaraRadera
  8. Hej Lotta, nej jag tror inte det säger till om jag hittar det i någon bok, Karin

    SvaraRadera