fredag 22 mars 2013

Virkade Äggfotingar Av Gästbloggaren Elin W


Idag skulle man kunna säga att jag har en gästbloggare, hon heter Elin W. En av mina trogna bloggbesökare som hälsar på här ofta, vi hittade varandra i en kommentar hon skrev till mig. Elin hade virkat efter mitt äggmönster men gjort ben på dom, jättefina och charmiga tycker jag att äggfotingarna blev. Klart jag ville se hennes äggfotingar och att ni andra också skulle få se dom.

Äggen är virkade efter ditt mönster men som du ser virkade jag ben till:
Jag virkade 12 lm och virkade en sm i maska 11 och en i maska 10 sen virkade jag 2 lm till och virkade en sm i 2a lm från nålen och en sm i maska 10 sen virkade jag 2 lm och gjorde lika som på förra tån sen virkade jag smygmaskor hela benet upp. Jag fäste benen genom att knyta fast dom i ägget innan jag började fylla det.

Elin



Benmönstret till äggen och bilderna är Elins och jag tackar jättemycket för att jag fick ha dom här på bloggen, kul med ett litet gästinlägg och vem vet hon kommer kanske tillbaka, tack snälla du. Kram Karin

4 kommentarer:

  1. Hej Så mycket fina saker här!
    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Nä men du, sååå söta! Underbara!

    önskar dig en fortsatt fin fredag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  3. Verkligen fina ägg.
    Önskar dig en skön fredag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Jag är så glad att jag har fått varit en del av din blogg! Och att jag var din första gästbloggare känns extra roligt :-)

    Kramar från Elin

    SvaraRadera